Weer naar school

5 september 2019 - Shanghai, China

Het is donderdagochtend en het is stil in huis op Blof na die ik op heb staan. Gelukkig na weken Juf Roos te hebben geluisterd weer even mijn muziek. Marcus is verslaafd aan Juf Roos en wat ik ook probeer om iets anders op te zetten hij wil het niet. Drie afspeellijsten en ik verlang naar een nieuwe want deze drie kan ik echt dromen en ik denk zelfs dat Cherry ze mee kan zingen.

Sinds deze week is Marcus weer naar school en ondanks dat hij er met frisse tegenzin naartoe gaat komt hij zo blij uit school en is hij thuis weer veel gezelliger. Hij wordt minder snel gefrustreerd en is veel vrolijker. Ook zingt hij nu liedjes die hij op school leert maar die zijn in het Engels en soms weet hij niet helemaal meer wat hij moet zingen dus dan maakt hij er wat leuks van, klinkt zo schattig. Hij is ook weer blij dat hij weer met zijn vriendinnetje Lottie kan spelen. Hij is denk ik verliefd op haar want de hele zomer heeft er een foto van hun samen op zijn kamer gestaan. Maar nu hij haar weer in het echt ziet is hij weer helemaal blij.

Vorige week zondag zijn Maarten en ik even samen de stad in gegaan. Zo fijn dat Cherry ook in het weekend kan. Maarten moest ook nieuwe lenzen hebben en een nette rugtas voor zijn werk dus even samen naar de Fake Market. Weer naar de tassenwinkel waar ik eerder met Mylou al een klein Fjallraven Kanken tasje had gekocht voor Marcus. Nu kochten we nog wat andere dingen ook en Maarten is toch wel beter in onderhandelen dan ik want we kregen ze nu weer goedkoper. Dus toen Mylou en ik gisteren de lenzen gingen ophalen en ergens nog wat gingen kopen onderhandelden we beter en het lukte ook nog. Mijn onderhandel skills worden steeds beter, nu nog mijn Chinees..... Maar goed nadat Maarten en ik klaar waren op de Fake Market dachten we, we gaan een patatje eten bij Royal Patat. Dit is een Nederlandse ondernemer die hier in Shanghai Hollandse patat verkoopt. Hoewel ik niet mega dol ben op patat vond ik deze toch wel heel erg lekker. Goed doorgebakken patat en heel veel heerlijke sauzen en natuurlijk hadden ze ook een patatje oorlog, die nam Maarten want dat vind ik nog steeds niet lekker. Hopelijk trekt het ook aan bij de Chinezen want die keken toch wel een beetje raar naar wat wij aan het eten waren al vonden ze de klompen die er ook staan wel leuk.

Afgelopen weekend zijn we weer even lekker naar de dierentuin gegaan. Het is wat minder warm, nog steeds wel 30 graden maar in de ochtend is het wel lekker om weer naar buiten te gaan en ook echt wat te doen. De dierentuin hier vinden we eigenlijk erg leuk om naartoe te gaan. De referenties die we hadden gelezen zijn niet super maar wij vinden het wel meevallen. Het is er schoon, veel groen en ze hebben er veel dieren. Marcus vindt het erg leuk want hij kan er lekker rennen en dieren kijken en aan het einde krijgt hij altijd een worstje op een stokje, wij vinden ze niet heel erg lekker maar hij vindt ze heerlijk.

Via school hebben we een leuk stel ontmoet ,Thomas en Joana. Zij hebben een dochtertje Clara en Marcus en zij kunnen leuk samen spelen. Vorige week heb ik lekker gewinkeld met Joana, wat hier toch wel vrij lastig is met de Chinese maten. Alles is hier eigenlijk te kort voor mij, broeken komen tot mijn kuiten en t-shirts zijn of te kort en als ik dan XXXL aan heb veel te wijd. Maar bij Old Navey en Gap lukt het soms toch wel. Al kom ik dan meestal met meer kleren voor Marcus en Alexander thuis dan voor mezelf. Afgelopen zondag hadden we gezellig samen geluncht met hen. Free float Champagne, heerlijke broodjes en goed gezelschap, een goede combinatie voor een zondagmiddag. Volgende week gaan we samen met hun naar Disneyland. Joanna en ik willen al een hele tijd maar het was steeds te warm en Thomas en Maarten willen ook wel maar niet in het weekend dus nu gaan we woensdag 11 september, de mannen nemen een vrije dag en de kinderen melden we een dagje af van school. Ben heel benieuwd hoe het is maar dat lezen jullie de volgende keer.

WeChat Image_20190905050817WeChat Image_20190905050759

WeChat Image_20190905050710

WeChat Image_20190905050556

WeChat Image_20190905050659 WeChat Image_20190905050653WeChat Image_20190905050647 WeChat Image_20190905050808WeChat Image_20190905050641WeChat Image_20190905050635WeChat Image_20190905050631

1. Mirjam:
    Leuk al jullie verhalen!
    Groetjes X
  2. Monique Rijnsburger:
    5 september 2019
    Erg leuk om te lezen en foto’s te zien! Gaaf en stoer dat jullie daar zijn en wonen. Veel plezier in Disneyland! X
  3. Hannie Teunissen:
    "Geen vervelend leven daar " zo te lezen. Fijn hoor! Geniet er maar van
  4. Kees, Pap:
    5 september 2019
    Mooi verhaal en goed te lezen dat jullie je vermaken pap en mam
  5. Leonie:
    Heerlijk jouw verhalen! Xx
  6. Isolde Van Loveren:
    5 september 2019
    Leuk weer een gezellig verhaal te lezen van jullie!! Je geniet bijzonder veel van je kids op deze manier. Gr. Isol
  7. Greetje:
    6 september 2019
    Leuk verhaal weer! Leuk geschreven en gezellig zo op de hoogte te blijven👍😘